2012. június 13., szerda

Tengeren


Hallom a tenger lágy, kellemes moraját
Csak ülök a parton, figyelem a hullámzást
Lelkem megérinti a természet hatalma,
Testem már nem feszül, hisz most nem áll hadban.

Aztán jön egy vihar, felkorbácsolja a vizet
Egy kis hajó bizonytalan táncra perdül, liheg
Harcol a széllel, de még tartja magát,
Nem tudni ekkor még, hogy milyen sors vár rá.

Hirtelen kisüt a nap megint, elcsendesedik a robaj,
Kitisztul az égbolt, tovaszállt a fenyegető vihar.
Lágyan ring a megtépázott hajó, közel már a part
Szerencse vagy sors, az a fontos, hogy még kitart!

Szeretem a tengert, megbódít a friss, üdítő illata
Vízre szállok hát én is, vágyom a messzi távolba.
Látom már a célt, de ekkor engem is hatalmába kerít
A láthatatlan erő, s most már helyettem is ő irányít.

Zuhog az eső nagy cseppekben, tombol az orkán
Hiába terveztem meg mindent, elvesztettem az irányt
Minden vágyam, hogy újra szárazföldet lássak,
A füves parton megvessem a lábam, sziklaszilárdan.

Tudatosan vállaltam be ezt a tengeri utazást,
Reméltem, hogy nem ér más, csak napsugár
O mily naiv az ember, hisz változnak a dolgok
Nem tudhatod mi vár a rád a vízen és a parton.

Időközben felbukkant a tengeri betegségem,
Gyűlölöm a hullámzást, nem lehetne szépen
Szépen s nyugodtan ringatózni lágyan, békésen ?
Viharok nélkül haladni, nem leállni úton, útfélen ?

Elvesztegetett idő, félek, sosem kárpótolnak
De talán mégis van értelme, a sok kis megállónak,
A végállomás még nagyon messze, nem is az a cél,
Csak kiszállni egy kicsit, feltöltődni, azt szeretnék.

S újra hallgatni a tenger lágy, kellemes moraját
Csak ülni egy kicsit a parton, figyelni a hullámzást
Összhangban lenni a hatalmas természettel,
Élni ezt a csodás életet, hálával s szeretettel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése